Безпека життєдіяльності


Правила поведінки під час весняних канікул 2024


Правила поведінки під час зимових канікул 2023-2024



Правила поведінки під час осінніх канікул 2023


Первинний інструктаж з БЖ.

Інструктаж з БЖ під час дії воєнного стану.

 2023-2024.

Увага! Діти на дорозі!


Безпечне літо під час війни!

Правила поведінки під час весняних канікул 2023

Правила поведінки під час зимових канікул 2022-2023



Правила поведінки на осінніх канікулах 2022


Безпека під час війни 





              Діти потребують зараз особливої ​​турботи та уваги. Через невеликий життєвий досвід та особливості дитячої психіки їм загрожує більше небезпеки   фізичної та психоемоційної  ніж дорослим. Водночас існують інструменти, які дозволяють мінімізувати ризики та вберегти фізичне та психічне здоров'я дитини. Дізнайтесь важливі правила безпеки дітей під час війни. 

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ДИТИНІ ПІД ЧАС ЄВАКУАЦІЇ

1.  Заспокойтесь самі. Чим молодші діти, тим сильніше їхній психоемоційний стан залежить від стану батьків. Тому спочатку знайдіть точку рівноваги для себе. Доступний практично всім спосіб – дихальні вправи. Психологиня Світлана Ройз радить зробити дихальні вправи, обійняти самого себе, легенько простукати все тіло долоньками, обов'язково потягтись. Лише після того, як стабілізуєтеся самі, починайте говорити з дитиною: спокійно та не надто голосно. 

2.  Скажіть слова підтримки. « Ми в порядку. Ми будемо робити все, що в наших силах » « Я доросла, я знаю, що робити » « Я з тобою » . За потреби повторюйте. 

3.  Домовтеся про правила поведінки. У небезпечній ситуації дитина повинна виконувати ваші розпорядження миттєво і без суперечок. 

  • Ваші прохання повинні бути лаконічними та зрозумілими. 
  • Якщо є можливість, завчасно порепетируйте в ігровій формі головні  команди : Стій , Не торкайся цього Викинь це Іди до мене
  • Потренуйтесь разом із дитиною виконувати ці команди на швидкість. 

4.  Іграшку-супергероя – з собою! Попросіть дитину вибрати маленьку іграшку або талісман, який вона зможе покласти в карман. Це може бути навіть мушля з відпустки на морі або камінчик з рідного двору. Скажіть, що в хвилини, коли буде страшно чи одиноко, дитина може брати цю іграшку до рук, розмовляти з нею, розповідати їй про свої почуття. 

5.  Прикріпіть до верхнього одягу дитини бейдж з повною інформацією про неї. Ім'я , прізвище, вік, контактні дані батьків, особливі медичні потреби дитини (якщо такі є), вкажіть групу крові. Крім бейджа на одязі, покладіть дитині у карман записку та/або напишіть цю інформацію на її руці стійким маркером або наклейте цупкий скотч на одяг. Це варто зробити навіть з дітьми 7-10 років, які в звичайній житті пам'ятають персональні дані. У стані стресу забувати прості речі можуть навіть дорослі, а діти й поготів. 

6.  Сфотографуйте дитину перед тим, як вийти з дому. Якщо дитина загубиться, у вас буде найбільш точна фотографія, за якою люди зможуть швидше дізнатися про вашого дитину. Крім цього, добре запам'ятайте (краще – запишіть), як саме одягнена дитина під час евакуації.  

7.  Перебувайте у фізичному контакті з дитиною. Тримайте її за руку або на руках, везіть біля візка. Підтримуйте безпосередній контакт весь час, аж доки поруч не з'явиться інший дорослий, якому ви можете довіряти. Передавайте дитину сторонній людині тільки в крайньому випадку, або якщо це військові чи представники рятувальних служб – пам'ятайте, що існує опасність викрадення дитини під час евакуації.

8.  Домовтесь про місце, де ви зустрінетеся, якщо загубитеся  (якщо дозволяє вік дитини).

9.  Якщо дитина загубилася. У Міністерстві закордонних справ розробили  пам'ятку  з порадами, як діяти батькам.  

  • Не панікуйте. Зберіться з думками, щоб діяти чітко.
  • Згадайте, де востаннє бачили дитину. Якщо у дитини є телефон – позвоніть.
  • Попросіть когось зі знайомих чи родичів залишатися на місці на випадок, якщо дитина повернеться.
  • Спитайте людей навколо, чи вони побачили дитину, назвіть основні прикмети, за наявності – покажіть фото дитини, опишіть, у чому вона одягнена.
  • За можливості дайте оголошення через гучномовець.
  • Повідомте найближче відділення поліції або  зателефонуйте 102 . Якщо дитина занапастилася  за кордоном, гаряча лінія: 116 000 .

10.  Важливий чат-бот:  Дитина не самаУ меню чат-боту можна обрати одну з шести ситуацій, у якій вам потрібна допомога, та отримати детальні інструкції. Зокрема, чат-бот містить покроковий план дій у разі, якщо ваша дитина загубилася або ви знайшли чужу одиноку дитину. Чат-бот було створено  Офісом Президента України  спільно з ЮНІСЕФ та Міністерством соціальної політики.

11.  Остерігайтеся зловмисників: будьте пильні. Наразі українським біженцям допомагає вся Європа. Щодня пересічні громадяни з різних країн від щирого серця діляться їжею, одягом, житлом. Та не слід забувати, що враг може використати цю ситуацію, аби вдарити по найціннішому: по дітях. Поясніть це дитині і стежте за тим, щоб вона брала іграшки та інші речі лише з вашої згоди та у вашій присутності. Ніякі  « забуті »  або  « покинуті »  іграшки, смартфони тощо з землі підбирати не можна! 


ЯК ВБЕРЕГТИ ДИТИНУ ВІД МІН ТА ВИБУХІВКИ

Ще в перші дні війни  Національна поліція України  попередила про виявлення на території нашої країни протипіхотних мін, так званих метеликів. Вони невеликі, пластмасові, бувають яскравого кольору   через це діти можуть сприймати їх за іграшку. Також враг розкидає реальні дитячі іграшки, смартфони та інші цінні речі, начинені смертельно небезпечною вибухівкою. 


Крім того, існує ризик замінувань. Причому не лише в зонах бойових дій чи на окупованих територіях, а й упродовж евакуаційних шляхів. Дізнайтесь, як уберегти дитину від мін та вибухівки.

1.  Покажіть дитині фото мін-метеликів  та упевніться в тому, що вона запомнила, як вони виглядають. 


2. Введіть правило: не чіпати сторонні предмети (особливо якщо вони лежать без нагляду і виглядають покинутими). Поясніть дітям, як важливо бути пильними і не торкатися підозрілих предметів або покинутих іграшок, телефонів, побутових речей тощо. Домовтеся з дитиною: у разі, якщо вона помітить щось підозріле, вона має негайно повідомити про це вам або комусь з інших дорослих. Поясніть їй, що ні в якому разі не можна не тільки чіпати ці предмети, а й наближатися до них чи кидати в них чимось. Вибухівкою може бути начинена навіть «звичайнісінька» на вигляд кулькова ручка. Ви можете сказати дитині так: «Зараз усі допомагають Збройним Силам України, тож всі мають бути пильними. Якщо побачиш якісь покинуті речі або щось дивне  скажи мені, я дуже сподіваюся на твою уважність».

3. Оминайте зелені насадження, пустирі, розвалини, покинуті домівки тощо. Якщо рухаючись по евакуаційному шляху, ви робите зупинку, не заходьте на узбіччя (навіть у туалет) і не дозволяйте забігати на узбіччя дітям. 

4. Розкажіть дітям про ознаки замінованих територій і попросіть її повідомляти вам, якщо таке побачить. Це можуть бути сигнальні стрічки, дротяні розтяжки (зазвичай на рівні колін), знаки з черепом та кістками, а також з написом: “УВАГА, МІНИ!”, “DANGER MINES!”, “ВНИМАНИЕ, МИНЫ!”. Водночас заміновані ділянки можуть не мати ніяких позначок. Тому поясніть дітям, що необхідно уникати й ділянок, які перелічені у попередньому пункті.



5. Що робити, якщо дитина опинилася на замінованій ділянці? 

  • Не намагайтеся самостійно дістатися до дитини, аби звільнити її. Є великий ризик того, що ви можете підірватися самі на очах у дитини або погубити і себе, і її. Негайно зателефонуйте 101. До прибуття рятувальників заспокоюйте дитину голосом з того місця, де ви стоїте. 
  • Якщо ваше місто/село знаходиться під окупацією або в ньому відбувалися бойові дії, не дозволяйте дитині пересуватися вулицями самостійно. Навіть якщо це знайомі шляхи, якими дитина у мирний час ходила сама. 
  • Поясніть дитині, як діяти, якщо вона раптом опинилася на замінованій ділянці, а вас поряд нема. Не можна намагатися вийти самостійно, потрібно залишатися на місці нерухомо і голосно кликати по допомогу. У крайньому разі, якщо поряд нікого немає, потрібно йти назад повільно і обережно, максимально точно наступаючи на власні сліди. 

6. Про виявлення будь-яких підозрілих знахідок Центр громадського здоровʼя рекомендує негайно сповіщати органи влади. Це може бути поліція (тел. 102), пожежна служба (тел. 101), ДСНС або ТрО. Надайте фахівцям максимально вичерпну інформацію про підозрілий предмет: його опис, місце розташування, дату й час виявлення. Якщо є можливість, дочекайтеся прибуття рятувальників, спостерігаючи за підозрілим предметом з безпечної відстані та попереджаючи про небезпеку оточуючих. 


Джерело:https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravyla-povedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykh-diy/2022/03/19/

Корисні підказки. Скоро канікули!


Шановні батьки!

Мінімізуйте ситуації, коли ваші діти можуть тісно контактувати з іншими людьми! Будьте уважні, дотримуйтесь привал безпеки! Будьте здорові та свідомі! 


"Дізнайся про свою супер силу": МОЗ України та телеканал ПЛЮСПЛЮС запустили ролики для дітей.



Інтернет всюди проникає в наше життя, а діти ростуть набагато швидше, ніж ми помічаємо. Саме тому важливо навчити наших дітей правилам безпеки в Інтернеті.

Рекомендації для батьків, покликаних ознайомити дітей з загрозами Інтернету і привчити малят до безпечної роботи в ньому:

1. Знайомство з Інтернетом слід починати досить рано, як тільки дитина проявить інтерес до комп'ютера. Якщо батьки не виступлять з ініціативою в цьому питанні, то дитина приступить до вивчення комп'ютера та Інтернету методом «наукового тику», що загрожує виникненням проблем.
2. На етапі знайомства з Інтернетом батькам потрібно провести ознайомчу бесіду, тобто не тільки показати, як користуватися Інтернетом, а й обговорити з дітьми, для чого він потрібен, коли буває корисний, яким функціоналом дитині можна користуватися. Важливо розповісти і про загрози та небезпеки Інтернету — у м'якій і доступній формі.
3. Необхідно встановити правила, що стосуються кількості часу, проведеного дитиною в мережі, і обговорити список сайтів, на які можна заходити, і список ігор, в які можна грати. У разі інтересу дитини до пошукових програмам, можна навчити його користуватися безпечними дитячими пошукачами.
4. Слід регулярно цікавитися тим, як дитина провела час в Інтернеті, чим займалася, на яких сайтах бувала, з ким спілкувалася. Важливо привчити малюка розповідати про будь-які моменти, що його турбують; заохочувати його задавати будь-які питання, які виникають в процесі роботи в мережі.
5. Необхідно наполегливо попереджати, фактично вселити дитині думку, що не все в Інтернеті — правда; що не всі люди говорять правду; що не на всіх сайтах правдива інформація; що не всі люди налаштовані доброзичливо. Коли дитина стане старшою, можна навчити його перевіряти інформацію, що здалася  їй недостовірною, за допомогою пошуковиків.
6. Слід ненав'язливо спостерігати за дитиною після того, як вона освоїла Інтернет — чи не з'явилася залежність, чи не віддає вона перевагу роботі в Інтернеті, чи не проводить в мережі занадто багато часу. У разі виникнення підозр про Інтернет-залежність, рекомендується проконсультуватися з психологом.
7. Фахівці з безпечної праці дітей в мережі радять батькам знаходитися поряд з дитиною під час Інтернет-сеансів до того моменту, як малюкам виповниться 6-7 років.

Зупинимося на кількох технічних аспектах, пов'язаних з інформаційною безпекою дитини в Інтернеті. Для забезпечення безпеки дитини в мережі батькам необхідно:

— Попередньо встановити антивірусні програми;
— Налаштувати фільтри браузера;
— Самостійно зареєструвати дитину на цікавих йому сайтах і соц.мережах, уникаючи імен і посилань на стать і вік;
— Регулярно міняти паролі скрізь, де вони потрібні, — паролі від електронної пошти, електронних гаманців, особистих кабінетів тощо;
— Перевіряти списки контактів дитини в чатах і соціальних мережах;
— Переглядати історію / журнал інтернет-браузера — на яких сайтах побувала дитина під час роботи в мережі.
Для того щоб у дитини не виникли напруженість і підозрілість, пов'язані з загрозами, що виходять з Інтернету, бажано обговорювати цю тему обережно і доброзичливо. Корисними будуть різні презентації, відеоролики та дитячі віршики, які доступні батькам в мережі.

Які правила безпечної роботи в Інтернеті слід засвоїти дитині?

— Дитина повинна питати батьків про все незнайоме і незрозуміле, що зустрілися йому в процесі роботи!
— Не можна завантажувати і відкривати незнайомі файли або файли, прислані незнайомими людьми!
— Не можна розповідати про себе незнайомим людям — особливо це стосується особистої інформації, імені, прізвища, адреси, телефону і т.д.!
— Не можна відправляти незнайомим людям особисті фото — дитини і членів його родини!
— Не можна відправляти смс-повідомлення на незнайомі телефонні номери! (Попередньо їх можна перевірити в спеціальних Інтернет-сервісах)
— Не можна зустрічатися в реальності з людьми, з якими познайомився через Інтернет!
— Потрібно вести себе ввічливо і доброзичливо, уникати грубості!

— Якщо хтось образив або засмутив дитину, дитина має розповісти про кривдника батькам!




Безпека - запорука життя!

Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.

Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:
– не залишати дітей дошкільного та молодшого шкільного віку самих, навіть на короткий час;
– вчити дитину користуватися дверним вічком;
– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у поліцейську форму;
– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;
– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;
– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;
– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;
– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;
– не дозволяти дражнити тварин;
– не дозволам вмикати електроприлади за відсутності дорослих;
– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;
– не дозволяти визирати у відчинене вікно;
– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;
– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.


Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я!





З уроків безпеки життєдіяльності: 






 Пам’ятка безпеки для учнів на дорозі

Перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, варто чітко виконувати правила дорожнього руху:
  • рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
  • за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
  • переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема, підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • у місцях із регульованими рухами, варто керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
  • виходити на проїжджу частину із-за транспортних засобів, упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
  • чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая;
  • у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
  • категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом або встановленими місцями;
  • по проїжджій дорозі на велосипеді рухатися можна тільки дітям, які досягли 16-ти років; мопеди й велосипеди мають бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
  • водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом і звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, коли поряд є велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
  • заборонено виїжджати на проїжджу частину на інших засобах для катання (скейтборд, самокат, ролики тощо), обирати місце для катання слід на дитячих майданчиках;
  • учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, із якими вони ознайомилися на уроках основ здоров’я, виховних годинах, інших навчальних спеціалізованих установах, предметних уроках;
  • дітям заборонено перебувати поблизу залізничних колій без суп дорослих;
  • учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти чи стоять тільки у призначених для цього місцях, тримаючись за поручні чи інші пристосування.

Шановні батьки! Потурбуйтесь про своїх дітей та ще раз (який лишнім точно не буде) нагадайте їм правила поводження на дорогах! 

Шановні водії! Будьте пильні на дорогах, особливо біля навчальних закладів!


За матеріалами сайту Національної поліції України 
Виставка дитячих малюнків: